לחמניות צב יפניות

photo-milana-44

לחמניות חלב יפניות בצורת צב עם שכבת קראמבל קקאו והפתעת שוקולד חלב בפנים. לא תאמינו כמה חמוד וטעים הדבר הזה... הייתי קצת סקפטית בהתחלה לגביי איך שהן יצאו מהתנור והייתי פשוט בהלם מכמה שכבת הקראמבל יוצאת יפה וטעימה. אימצתי לחלוטין את העניין ואני הולכת להשתמש בזה שוב במתכונים חדשים. אין ספק שעם היפנים לא מתווכחים, לא כשמדובר בלחמים רכים ומיוחדים.

 

כמו בלחמניות חלב יפניות קלאסיות  גם פה נשתמש בבצק מקדים שנקרא טנגזונג, שזה בעצם סוג של רביכה שמכינים מקמח, חלב ומים ומניחים לה להצטנן ולהגיע לטמפרטורת החדר. הרביכה תדאג שיצאו לנו לחמניות רכות מאוד לאחר האפייה.

 

כמה דברים לפני שמתחילים:

  • אני ממליצה להשתמש בקמח לחם עם אחוז גלוטן גבוה כדי להבטיח תוצאה מקסימלית.
  • את העיניים של הצבים ניתן לעשות משומשום שחור ולהצמיד אותן לבצק לפני האפייה. אם צריך תשתמשו במעט מים. או לחילופין בעזרת קיסם לצייר אותן עם שוקולד מומס.
  • שימו לב שלשכבת הקראמבל יש צורך בקמח אורז. תוודאו שאתם קונים קמח אורז דק שנראה כמו קמח רגיל ולא אורז טחון עם גרגרים גסים.

 

אז מה צריך? ל 6 לחמניות צב 

לטנגזונג (רביכה)

20 גרם קמח לחם

45 גרם מים

45 גרם חלב

 

לבצק המשך:

280 גרם קמח לחם

5 גרם שמרים יבשים

60 גרם סוכר

4 גרם אבקת חלב

כל הטנגזונג שהכנו

ביצה

4 גרם מלח

70 גרם חלב 

כפית תמצית וניל איכותית

35 גרם חמאה רכה

 

למילוי (לא חובה) : 90 גרם מטבעות שוקולד חלב

 

לשכבת הקראמבל:

50 גרם קמח אורז

3 גרם שמרים יבשים

8 גרם קקאו

2 כפות שמן

שליש כפית מלח

15 גרם סוכר (כף)

60 מ"ל מים פושרים

 

הוראות הכנה:

מתחילים עם הטנגזונג:

במחבת או סיר קטן שמים את הקמח, מים וחלב. מבשלים יחד על אש נמוכה- בינונית תוך כדי ערבוב תמידי מספר דקות עד לקבלת רביכה שמזכירה מעט פירה. מעבירים את הרביכה לצלחת, מכסים ונותנים לה להצטנן ולהגיע לטמפרטורת החדר.

ממשיכים עם הבצק :

בקערת מיקסר עם וו לישה מערבבים יחד קמח, שמרים יבשים, סוכר, מלח ואבקת חלב. מוסיפים את הביצה, חלב, את כל הטנגזונג ומתחילים ללוש במהירות נמוכה - בינונית עד שהבצק מתחיל להתאחד לכדור. מוסיפים את החמאה הרכה וממשיכים ללוש כ 10 דקות עד לקבלת בצק חלק, גמיש ומעט דביק. במידת הצורך מורידים מדי פעם את הבצק שנדבק לדפנות. 

הבצק מוכן כאשר יש לנו בעצם חלון גלוטן- כשנמתח בעדינות את הבצק עם האצבעות הוא לא יקרע ונקבל שכבה דקה ושקופה. זה אומר שהבצק שלנו מספיק חזק וגמיש וישמור לנו על הצורה היפה של המאפה.

מעבירים את הבצק לקערה מעט משומנת, מכסים ומתפיחים עד להכפלת הנפח.

 

לקראת סוף ההתפחה מכינים את הבצק של שכבת הקראמבל:

מערבבים יחד את כל חומרי הבצק עד לקבלת בצק דליל וחלק. מכסים ומשאירים למנוחה בטמפרטורת החדר עד לשימוש.

 

מעצבים את הלחמניות:

מחלקים את הבצק ל 8 חלקים שווים. כ 73 גרם כל אחד. על משטח מעט משומן ( ממש מעט) מגלגלים כל בצק לכדור יפה. מניחים את הכדורים על משטח העבודה ומכסים אותם בניילון מצמד למניעת התייבשות. נותנים להם לנוח כ 10 דקות.

בעזרת הידיים משטחים מעט כל כדור, מניחים כ 15 גרם מטבעות שוקולד חלב וסוגרים לכדור יפה כאשר מהדקים היטב את הקצוות שלא יפתח לנו באפייה. מניחים את הכדורים עם השוקולד על תבנית מרופדת בנייר אפייה כאשר הסגירה כלפיי מטה והצד החלק והיפה למעלה.

שומרים על מרווחים בין הכדורים כי הלחמניות עוד יכפילו את נפחן.

עושים כך עם 6 כדורים.

את הכדור ה 7 מחלקים ל 6 חלקים שווים ומיוצרים מהם כדורים יפים שיהיו הראש של הצב.

מצמידים כל כדור קטן לכדורים שהנחנו בתבנית. כדי להבטיח שיצמדו טוב אפשר לשטח מעט חתיכה מהבצק של הראש ולהכניס מתחת לכדור הגדול. אל תפחדו להצמיד אותם טוב אחד לשני כדי שלא יפרדו לכם לאחר האפייה.

את הכדור ה 8 שלנו והאחרון אנחנו מחלקים ל 6 חלקים שווים ואז כל חלק ל 4 . כ 3 גרם לכל חלק בסה"כ.

אלה יהיו הידיים והרגליים שלנו. יוצרים מהם כדור ואז מגלגלים לצורת אליפסה. מצמידים את הידיים והרגליים טוב לצב כאשר משטחים קצה אחד של רגל ומכניסים אותו מתחת לכדור בצק הגדול כך הוא יצמד טוב יותר באפייה. (ניתן לראות בתמונות) 

אם אתם משתמשים בשומשום שחור לעיניים עושים זאת עכשיו.

מכסים את הצבים שהכנו בניילון ונותנים להם לתפוח כחצי שעה. בימים חמים אפילו 20 דקות יספיקו מכיוון שהבצק עוד תופח בזמן שאנחנו מעצבים את הצבים.

מחממים תנור ל 170 מעלות.

לאחר שהלחמניות תפחו מערבבים היטב את בלילת הבצק של הקראמבל שיחזור בעצם להיות חלק ואחיד.

בעזרת כף מניחים בזהירות מעל כל צב באמצע העיגול עם השוקולד מהטופינג ומשטחים בזהירות שיכסה את מרבית הבצק. תשתדלו שלא יגיע לכיוון הראש או הרגליים כדי שתצא לכם שכבת קראמבל רק באמצע ותדמה בעצם את השריון של הצב.

מעבירים את התבנית לתנור לאפייה של כ 20 דקות או עד שהלחמניות זהובות בחלק התחתון ותפוחות עם שכבת קראמבל יפה בחלק העליון.

מוציאים מהתנור ומצננים מעט לפני שזוללים.

 

ואל תשכחו לצלם לפני .... כבר השקעתם וזה אז שלחו לי תמונה באינסטוש :)

מבט מבפנים: 

תראו איזה מושלמות הן...