רוגלך קלאסי במילוי שוקולד

photo-milana-44

אם היו שואלים אותי איזה מאפה הכי מזכיר לי את ישראל זה כנראה היה פיתה ורוגלך. לפחות פעם בשבוע הייתי הולכת עם אמא שלי לקונדיטוריה ובוחרת לי כמה עוגיות שאני הכי אוהבת, אחד מהם היה תמיד רוגלך... רוגלך קלאסי, מלא בשוקולד ובסירופ שגורם לו להיות רך ועסיסי ומגרה בטירוף! 
אז פה הרומניה אין רוגלך אבל אפשר לגמריי להכין אחד ממש ממש שווה בבית :)

 

שימו לב שיש אופציה לשני סוגים של מלית, אחת קלאסית עם קקאו וחמאה והשניה קצת יותר שוקולדית ועשירה, תבחרו במה שאתם הכי מתחברים אליו ונוח לכם לעבוד איתו.

בתמונה- רוגלך במלית שוקולד ושקדים.

 

*המתכון מתאים לכ 40 יחידות רוגלך בגודל בינוני.

אז מה צריך?

500 גרם קמח (3 וחצי כוסות)

10 גרם שמרים יבשים (כף) או 25 גרם שמרים טריים

100 גרם סוכר (חצי כוס)

120 גרם חמאה רכה בטמפרטורת החדר

חצי כפית מלח

ביצה

2 חלמונים

100 מ"ל שמנת חמוצה (גביע קטן)

100 מ"ל חלב פושר

 

למילוי קקאו קלאסי:

150 גרם חמאה מומסת

80 גרם קקאו 

150 גרם סוכר

חצי כפית קינמון

 

למילוי שוקולד ושקדים עשיר:

100 גרם שוקולד מריר

150 גרם חמאה 

150 גרם סוכר (לבן/חום)

40 גרם קקאו

80 גרם שקדים טחונים

כפית קינמון

 

לסירופ סוכר:

240 מ"ל מים רותחים(כוס)

200 גרם סוכר (כוס)

 

*ביצה טרופה + 2 כפות מים להברשה.

 

הוראות הכנה:

מכינים את הבצק:

בקערת מיקסר עם וו לישה מערבבים יחד קמח, שמרים וסוכר. מתחילים ללוש במהירות נמוכה ומוסיפים את הביצה, חלמונים, מלח, שמנת חמוצה וחלב ולשים 2-3 דקות. לאחר כשלוש דקות מוסיפים את החמאה הרכה.

ממשיכים ללוש במהירות איטית כ 8 דקות עד לקבלת בצק רך ונעים למגע. בהתחלה הבצק ייראה דביק מאוד אבל אחרי לישה ארוכה הוא מסתדר ונשאר מעט דביק בתחתית.

עוטפים את הבצק בניילון ומכניסים להתפחה במקרר ללילה. הרבה יותר נוח וקל לעבוד עם הבצק כשהוא קר. לחילופין מעבירים לקערה משומנת, מכסים ומתפיחים כשעה-שעתיים עד להכפלת הנפח.

 

מכינים את המלית:

מילוי קקאו קלאסי- בצלחת עמוקה מערבבים יחד את החמאה, קקאו, סוכר וקינמון עד לקבלת תערובת אחידה. מצננים להתייצבות בטמפרטורת החדר עד שהמלית מגיעה למרקם של ממרח נוח לעבודה. ניתן לזרז את התהליך ולהכניס למקרר ולערבב כל 10 דקות כדי שלא תתמצק יותר מדי ותהיה קשה לעבודה. בשום אופן לא עובדים עם המלית כשהיא נוזלית או חמימה. 

 

מילוי שוקולד ושקדים עשיר- בבן מארי או במיקרו בפולסים קצרים ממיסים את השוקולד והחמאה עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה. מוסיפים את הסוכר, קקאו, שקדים טחונים וקינמון ומערבבים לאיחוד. מצננים בטמפרטורת החדר עד שהתערובת מתמצקת ומגיעה למרקם של ממרח נוח לעבודה. לחילופין ניתן להכניס למקרר ולערבב כל 10 דקות היטב כדי שמלית לא תתייצב יתר על המידה ותהיה קשה. בשום אופן לא עובדים עם המלית כשהיא נוזלית או חמימה.

 

מעצבים את הרוגלך, מתפיחים ואופים:

מחלקים את הבצק לשני חלקים שווים.

בינתיים את החלק שלא משתמשים בו מכניסים למקרר שלא יתחמם.

על משטח מקומח היטב (חשוב מאוד לקמח שלא יידבק לכם הבצק למשטח העבודה) מרדדים את הבצק למלבן גדול בעובי קצת פחות מחצי ס"מ. מורחים בעזרת פלטה מחצית מהמלית באופן אחיד על כל המלבן. זהירות לא לקרוע אותו.

מקפלים את המלבן לחצי מהצד הרחב ודואגים שהחלק הסגור של המלבן יהיה לכיוון שלכם. מרדדים את המלבן שנוצר למלבן דק וארוך בגודל 25*75 ס"מ, עד שממש ניתן לראות את השוקולד מבעד לבצק. זהירות לא לקרוע את הבצק. 

בעזרת סכין חדה או גלגלת של פיצה מחלקים את הבצק למשולשים שווי שוקיים כשהבסיס שלהם בערך 5 ס"מ. יווצרו לכם משולשים צרים וארוכים.

מותחים עוד קצת כל משולש בעדינות בעזרת הידיים ומגלגלים מהחלק הרחב לחלק הצר, לא מהדקים אותם חזק מדי כדי שלא יקרעו לאחר מכן באפייה. 

מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה במרווחים של 3-2 ס"מ אחד מהשני, מכסים בניילון נצמד רופף ומתפיחים כשעה. 

עושים כך גם עם החלק השני של הבצק.

מחממים תנור ל 175 מעלות.

לאחר כשעה מורחים בעדינות את הרוגלך בביצה טרופה מהולה ב 2 כפות מים ומכניסים לתנור לאפייה של כ 25-20 דקות או עד שהרוגלך זהובים ואפויים. לא לאפות יתר על המידה כדי לא לייבש אותם. 

 

בינתיים מכינים את הסירופ סוכר:

בסיר קטן על איש בינונית נביא לרתיחה כוס סוכר עם כוס מים רותחים ונערבב היטב עד להמסה מלאה של הסוכר. משאירים עוד מספר דקות על אש נמוכה, מדי פעם מערבבים היטב עד שמתקבל סירופ. 

 

ברגע שהרוגלך יוצאים מהתנור שופכים בנדיבות בעזרת כף מהסירופ סוכר ומניחים להם להצטנן. 

הסירופ ישמור על הרוגלך רכים ועסיסיים גם ביום יומיים שלאחר מכן.