לחמניות בית ספר מעולות

photo-milana-44

אחת האהבות הכי גדולות שלי זה מאפים חמים שיוצאים מהתנור... ויודעים מה ממש ממש כיף? להפריד לחמניות שניצמדו אחת לשניה בעודן חמימות ולהרגיש את הרכות המעלפת שלהן... זהו הוצאתי את זה:) זה הכי כיף בעולם וזה ממכר!

קבלו מתכון ללחמניות בית מעלפות שייגרמו לכן להרגיש כמו במאפייה. אפשר להכין אותן כלחמניות אצבע/קשר או המבורגר ואפילו כחלות לשבת הכל הולך... 

אני ממליצה להניח אותן במרווחים לא גדולים אחת מהשניה כדי שייצמדו מעט באפייה וישמרו על הרכות שלהן. 

מיד בתום האפייה אני מכסה אותן במגבת להתקרר מעט כדי שיקבלו את השכבה הרכה מעל.

 

* המתכון מתאים ל 10 לחמניות קטנות / 8 בינוניות / 6 גדולות.

אז מה צריך?

500 גרם קמח 

כף שמרים יבשים

1/4 כוס סוכר (50 גרם)

1/4 כוס שמן (60 מ"ל)

ביצה

כפית גדושה מלח

כ 240 מ"ל מים פושרים ( כוס)

 

הוראות הכנה:

בקערת מיקסר עם וו לישה מערבבים יחד קמח, שמרים יבשים וסוכר. מוסיפים ביצה, שמן ו3/4 כוס מים ומתחילים ללוש במהירות נמוכה כשתי דקות עד שהבצק מתחיל להאסף מדפנות הקערה. מוסיפים את המלח ואת שאר המים במידת הצורך ובהדרגה (יכול להיות שלא תצטרכו את כל הכמות) עד לקבלת בצק רך, גמיש ומעט דביק בתחתית. סה"כ לשים את הבצק כ 10 דקות( לא פחות).

במידה והבצק מרגיש לכם מעט יבש תוסיפו עוד מעט מים ולהפך במידה והוספתם קצת יותר מדי מים והוא מרגיש לכם מאוד דביק תוסיפו כף קמח.

מעבירים את הבצק לקערה משומנת ומשמנים אותו מעט גם בחלק העליון ומכסים להתפחה עד להכפלת הנפח. בערך כשעה-שעתיים תלוי בטמפרטורה בבית.

מוציאים את הבצק למשטח עבודה משומן קלות ומחלקים אותו ל 10 כדורים שווים ( או פחות למי שרוצה לחמניות גדולות יותר). ממליצה לשקול במידה ורוצים לקבל לחמניות שוות בגודלן.

יוצרים מכל בצק עיגול ומניחים על נייר אפייה או משטח מעט מקומח למנוחה של 15 דקות כשכל הכדורים מכוסים.

על משטח מעט משומן פותחים כל כדור לעלה ומגלגלים לרצועה ארוכה. יוצרים  מכל רצועה לחמניית קשר או שמינייה ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה במרווחים קטנים. ללחמניות המבורגר- יוצרים עיגולים יפים בהצמדת הקצוות כלפי מטה.

ללחמניות אצבע - פותחים כל כדור לעלה צר ומגלגלים על החלק הצר.

מכסים את הלחמניות במגבת או ניילון ומניחים להתפחה עד להכפלת הנפח. בערך כ 30-45 דקות, שוב תלוי בטמפרטורה בבית. בימים קרים זה יכול לקחת גם קצת יותר זמן.

מחממים תנור ל 180 מעלות.

מורחים כל לחמנייה בביצה מהולה במעט מים ומפזרים מעל פרג/שומשום.

מכניסים לתנור לאפייה של כ 20 דקות או עד שהלחמניות תפוחות וזהובות. תקפידו לא לאפות אותן יותר מדי כדי לא לייבש אותן.

מוציאים את הלחמניות מהתנור ומיד מכסים במגבת.

ממליצה להקפיא חלק מהלחמניות בעודן מעט חמימות ולהוציא מתי שמתחשק לנו לחמניות טריות.